Pasiruošimo stovykla konkurso „Kūrybinio verslo taurė“ nugalėtojams

Spalio 7-9 dienomis Vilniuje vyko Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos organizuota pasiruošimo stovyklą „Nordic-Baltic Bootcamp“, kurios metu konkurso „Kūrybinio verslo taurė“ nacionalinių etapų nugalėtojai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Danijos ir Suomijos atvyko į Vilnių, kur vyko mokymai ir paskaitos, padėsiančios pasiruošti finalui Kopenhagoje.

Pats konkursas „Kūrybinio verslo taurė“ (ang. Creative Business cup) yra orientuotas į antreprenerius ir startuolius, kurių pagrindinė verslo idėja yra grindžiama kūrybinėmis kompetencijomis: estetika, dizainu, vizualine komunikacija, medijomis, muzikalumu ir pan. Startuolis turi būti komercinis, o jo verslo koncepcija turi turėti rinkos potencialą. Kūrybinės industrijos apima labai įvairias sritis, o dalyvaujančios tarptautiniame konkurse šalys pristato skirtingas verslo idėjas, produktus ar paslaugas. Čia pat gali būti demonstruojamas mažiausias pasaulyje spausdintuvas ar planšetė akliesiems. Tokius itin skirtingus projektus vertina kompetentinga komisija, tarp kurios narių pasaulinių kompanijų, tokių kaip „Microsoft“, „Lego“, IKEA ar „Google“ atstovai. Šiais metais konkurse dalyvauja net 64 šalys, pristatysiančios savo atstovus tiek komisijai, tiek investuotojams.

Stovyklos metu vyko įvairūs užsiėmimai, padėsiantys pasiruošti prisistatymui konkurso finale lapkričio 20-21 dienomis. Profesionali aktorė Aldona Vilutytė stovyklos dalyvius mokė retorikos ir viešo kalbėjimo subtilybių, Domas Sabockis supažindino su Pitch'o kūrimo ypatumais,  o pernai metų nacionalinio konkurso nugalėtojas Ignas Survila pasidalino patirtimi ir davė naudingų patarimų. Renginio metu daugiausiai dėmesio buvo skiriama Pitch'o kūrimui, Ugnius Savickas ISM Inobazės vadovas vedė kūrybines dirbtuves, kurių metu dalyviai galėjo susipažinti su esminiais  Pitch'o kūrimo principais ir klaidomis, kurių reikėtų vengti, siekiant paruošti kokybišką ir įdomų prisistatymą. Mokymų metu buvo siekiama ne tik išmokti gerai pristatyti savo verslo idėją, bet ir gerai prisistatyti patiems – apie komunikaciją, asmeninę ir verslo reputaciją bei jos kūrimą dalyviams pasakojo Orijana Mašalė, „OMConsulting“ įkūrėja, padedanti žmonėms ir organizacijoms sukurti ir išlaikyti gerą reputaciją. „Kūrybinio verslo taurė“ tai vienas svarbiausių pasaulinių konkursų, skirtų kūrybinių industrijų produktų ir paslaugų vystymui, kurio metu dalyvius stebi ir gausus investuotojų būrys. Į klausimus, kaip kalbėti su investuotojais, kaip sudaryti investavimo strategiją bei daugybę kitų klausimų, susijusių su investicijomis, atsakė Justas Janauskas, vienas iš „Vinted“ įkūrėjų, pritraukusių net 50 mln užsienio investicijų „Vinted“ plėtrai.

Stovykloje dalyvavo 9 startuoliai bei 4 nacionaliniai partneriai: Lietuvą finale pristatysiantys „Showaround“, „Jauno uzņēmēju centrs“ ir „Vividly“ iš Latvijos,  „Creative Estonia - LOOV EESTI“, „3D Creationist“, „Hop Play“ ir „Spray Printer“ iš Estijos, „Creative Finland“, „Belightful Design“ ir „LOVIA“ iš Suomijos bei „Carcel“ iš Danijos.

Projektą dalinai finansuoja LR kultūros ministerija ir Lietuvos kultūros taryba. Projekto partneriai: „Versli Lietuva“, Lietuvos marketingo asociacija, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, ISM Inovacijų bazė.


Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos informacija

2016-10-10