Nacionalinio konkurso „Kūrybinio verslo taurė” nugalėtoju tapo projektas „Uperis”

Jau ketvirtus metus Nacionalinė kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacija organizuoja tarptautinio konkurso „Kūrybinio verslo taurė” nacionalinį atrankos etapą. Atrankos nugalėtojas atstovauja Lietuvą tarptautinio konkurso, dar vadinamo kūrybinių industrijų pasaulio čempionatu, finale Kopenhagoje.

Pasak tarptautinio konkurso „Kūrybinio verslo taurė“ organizatorių, kūrybinės industrijos – viena veržliausių ir sparčiausiai augančių verslo sričių, tačiau kūrybinių industrijų atstovai susiduria su didesniais verslo iššūkiais, todėl konkursas skirtas kūrybinių industrijų antreprenerių verslumo įgūdžių stiprinimui, investuotojų paieškai ir tarptautiškumo skatinimui. Tarptautinio konkurso dalyvius Kopenhagoje vertina kompetentinga komisija, tarp kurios narių pasaulinių kompanijų, tokių kaip „Microsoft“, „Lego“, IKEA ar „Google“ atstovai.

Tarptautinio konkurso finaluose Lietuvą jau atstovavo „Showaround“ komanda, keičianti keliavimo kultūrą visame pasaulyje, dizaineris Ignas Survila su paspirtuku „Pigeon“, dizaino studija „March“, sukūrusi stilingus ir novatoriškus atšvaitus. Šių metų nacionalinio konkurso nugalėtojas paaiškėjo po finalininkų pasiruošimo stovyklos, kuri vyko ISM Inovacijų bazėje, Vilniuje, birželio 3-4 dienomis. Stovyklos metu aktorė Aldona Vilutytė mokė dalyvius scenos kalbos triukų, Orijana Mašalė pasakojo apie viešųjų ryšių strategijas, o ISM Inovacijų bazės vadovas Ugnius Savickas ne tik pasidalino patarimais, kaip ieškoti investicijų, bet ir pasakojo, kaip paruošti gerą savo verslo pristatymą. Birželio 4 d. komisija išklausė dalyvių prisistatymus, o po komisijos posėdžio buvo paskelbtas nacionalinio konkurso nugalėtojas, kuris vyks į Kopenhagą varžytis lapkričio viduryje vyksiančiame konkurso finale.

Nacionalinio konkurso finalo nugalėtoja tapo komanda, sukūrusi srovės energijos keltą „Uperis“. „Uperis“ yra pirmasis Lietuvoje srovinio švytuoklinio kelto prototipas, varomas tik upės srovės jėga - keltas, kuriam nereikalingas joks kuras. „Mes norėjome sukurti naują kelto modelį, kuris netrukdytų laivybai, būtų lengvai transportuojamas, ir svarbiausia – draugiškas gamtai. Jis sudedamas iš modulių, kuriuos lengva išrinkti ir sukonstruoti pontoninį tiltą arba didesnę platformą. „Uperis” kainuoja gerokai pigiau nei tilto statyba, todėl tikimės, kad šis keltas ilgainiui taps infrastruktūros standartu. Ketiname žvalgytis partnerių užsienio rinkose, tačiau būtų gražu, jei pirmieji „Uperiai” atsirastų būtent Lietuvoje“, - pasakoja vienas iš kelto „Uperis“ sumanytojų Paulius Zaviša.

Tarptautinis konkursas „Kūrybinio verslo taurė“ kūrybinių industrijų antreprenerių pasaulio čempionatu vadinamas dėl gausaus šalių dalyvių skaičiaus, įspūdingo prizinio fondo, specialios programos, kurioje dalyviai turi galimybes pristatyti savo verslo idėjas ir užmegzti naudingų kontaktų su potencialiais investuotojais. Nacionalinio konkurso partneriai Lietuvoje yra „Versli Lietuva“, ISM Inovacijų bazė ir „Startup Lithuania“. Nacionalinį konkursą Lietuvoje dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir LR kultūros ministerija.

Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos informacija

2017-06-06